WEEK 5
#yomequedoencasa #Istayathome
1. Unirse con google classroom Quinto de Primaria. El código es: yrilxz6 . Por favor, poneos en contacto conmigo si hay alguna dificultad. jane.conversation@gmail.com2. Ver el vídeo: Safety measures For CORONAVIRUS.
Es aconsejable ver el vídeo más de una vez. La primera vez debe ser para entender la información en general. La segunda vez debe ser para comprender expresiones desconocidas o vocabulario nuevo (usar un dicionario or un diccionario online con el link de debajo).
3. Completar el quiz. en el PDF, imprimirlo, escanearlo y mandarmelo por correo a jane.conversation@gmail.com
https://drive.google.com/open?id=1Sfe4ARoMC_0OnzpHsjv-0SYDlpUwQcer3VexgsRyK8I
WEEK 4
#yomequedoencasa
#Istayathome
1. Unirse con mi
google classroom. El código es: yrilxz6 . Por favor, poneos en contacto conmigo si hay
alguna dificultad.
jane.conversation@gmail.com
2.
Completar la
actividad de LISTENING. Escuchar el audio https://www.esl-lab.com/easy/daily-schedule// y completar el quiz.
3.
Teneís que explicar un día tipico para ti en la
cuarentena. Crear un vídeo explicando, en inglés, lo que haceís a las distintas
horas del día.
¿A qué hora te levantas?
¿Cuando comes durante el día?
¿Ayudas en la cocina?
¿Ayudas a limpiar?
¿Cuando haces los deberes?
¿Haces ejercicio?
Ver el primer vídeo "Sequence Words to Describe a
Process in English" para hacerse a la idea del tipo de vocabulario puedes
usar en tu explicación. El vídeo de mi hija Hannah os puede servir de ejemplo.
Mandarme vuestros vídeos a través de classroom o a mi correo. jane.conversation@gmail.com
¡Me encanta veros!
WEEK 3
#yomequedoencasa
#Istayathome
·
Unirse con mi
google classroom. El código es:
yrilxz6. Por favor, poneos en contacto
conmigo si hay alguna dificultad para entrar.
jane.conversation@gmail.com
·
Completar la actividad de LISTENING. Escuchar el audio www.esl-lab.com/easy/family-activities/
y completar el quiz. Si no puedes acceder online en classroom, se
puede imprimir en un folio. Tendrán que
redondear la respuesta correcta y mandar una foto o scan de la hoja completada
a mi correo.
·
Investigar y
explicar una planta rara de algún lugar del mundo. Puedes elegir de las opciones debajo o una
que ya conoces o encuentras. Hay que
explicar la planta en un video de un máximo de dos minutos y mandármelo por
google classroom o a jane.conversation@gmail.com
a.
El nombre de
la planta
b.
Donde encontramos
la planta (país, jungla, bosque…)
c.
Los partes de
la planta
d.
Porque es una
planta rara
·
Posible opciones…
a. Pitcher
Plant
b. Venus
Flytrap
c. Corpse
Flower
d. Walking
Palm Tree
e. Lithop
f. Baseball
Plant
g. White
Baneberry
h. Baobab
Tree
WEEK 2
#yomequedoencasa
#Istayathome
SESSION 1, ACTIVITY 1
Sign into my
google classroom. The code for 5º ENGLISH CONVERSATION is yrilxz6 Please let
me know if you have any problems. The
work for this week is also on the blog https://britishblogreinodearagon.blogspot.com/p/year-5.html
SESSION 1, ACTIVITY 2
Complete
the listening tasks.
·
You are to listen to the audio and answer the comprehension
questions on this link.
·
https://www.esl-lab.com/easy/school-schedule/
You are to listen to the audio and fill in the missing words on this link.
You are to listen to the audio and fill in the missing words on this link.
SESSION 2, ACTIVITY 1
Revise
over the PowerPoint presentation and practice your sentences.
SESSION 2 ACTIVITY 2
Make the
video explaining about the plant experiment you have done, showing me your
plants. I am listening for comparative
language, for example: bigger, smaller, taller, shorter… You should also use vocabulary explaining
different parts of the plants: seed, roots, stem, leaf/leaves… You should use a minimum of 6 sentences.
Please send me the video, (no longer than 2 minutes, please) at jane.conversation@gmail.com by Sunday 29th
March.
WEEK 1 #yomequedoencasa #Istayathome
ACTIVITY 1
- Watch
the video of the PowerPoint presentation we are preparing about Greta Thunberg. You must practise the sentences for your slide. Make sure your pronunciation is correct! It is a good idea to play the video twice and practise saying your sentences both times.
5ºA
5ºB
You are to prepare two different cups for your bean seed (or any other seed you have in your house!)
- In one cup you are to add water and leave the seed to in the air and sunlight.
- In the other cup, add water, but then leave it in the back of a dark cupboard and do not let it have sunlight.
- After 7 days, you are to make a video of yourself explaining how the seeds have changed. ACTIVITY 3 will help you to be able to structure sentences to compare the seeds.
- Your video should be no longer than 2 minutes and you need to send it to my email address before Friday 27th March: jane.conversation@gmail.com
Now that you have learned how to compare objects, people and activities, I have prepared a Kahoot! for you to do, to check your understanding. To complete the Kahoot!, you need to have the program downloaded
onto your computer. kahoot.com. Any problems you have, message me at: jane.conversation@gmail.com
https://create.kahoot.it/share/comparatives-and-superlatives/d20764bc-df86-4b85-9fd3-6f8715807e18
https://create.kahoot.it/share/comparatives-and-superlatives/d20764bc-df86-4b85-9fd3-6f8715807e18
THE WORLD AROUND ME - poem
HALLOWEEN 2019
Use these videos to help you practise telling your Halloween story!
FIVE LITTLE PUMPKINS
FIVE LITTLE PUMPKINS
PAST SIMPLE. GRAMMAR.
Harry Potter Rosco. (Pass the Word). to play team A against team B.
POWER POINT ABOUT PRE-HISTORY
HOW TO DRAW THE SIMPSONS FAMILY
LIVING THINGS
IF YOU WANT TO USE ALL THE ACTIVITIES, RESOURCES, POWER POINTS, SONGS, VIDEOS ETC FROM HELEN´S CLASSES FROM 5TH JUST CLICK THIS LINK.
Hola Helen soy Gabriela y he visto el blog de inglés y el de 5º y me han gustado mucho los dos, gracias
ResponderEliminarGracias a vosotros por visitarlo y usarlo. Es un verdadero placer ser vuestra "profe" ...también virtualmente...jejeeje.
EliminarNicolás and Adrián of 5.A are study science and it is very fun ��☺����������������������
ResponderEliminarIt´s great that you get together to study. Happy to be with you and to be able to help you using the new technologies help.
EliminarHelen
Nicolás and Adrián of 5.A are study science and it is very fun ��☺����������������������
ResponderEliminarHola Helen me ha encantado el british blog, muchas gracias.
ResponderEliminarthanks, that makes me really happy!!
EliminarHelen
ya es que mola mil
EliminarHola helen me encanta el esfuerzo que haces por nuestro aprendizaje respecto al ingles GRACIAS
ResponderEliminarThank you , Natalia. It´s my job, but it´s the best one in the world!!!
Eliminarhola Helen soy Alejandro salmeron muy chulo el blog no paro de verlo
ResponderEliminarmuy bueno helen
ResponderEliminarGracias.
Eliminarmuy bueno helen
ResponderEliminarYa puedo poner comentarios ¡BRAVO!
ResponderEliminarA mi tam bien me gusta Helen y Maria Jose
ResponderEliminarI love this page
ResponderEliminarGracias por hacernos este blog helen
ResponderEliminarsi gracias helen y maria jose
EliminarVery good Helen
ResponderEliminarHelen like this is funny estudyng!!!
ResponderEliminarMe ha venido muy bien el blog gracias.
ResponderEliminari like this blog yes
ResponderEliminarI love the british departament blog thank you Helen.
ResponderEliminarHELEN, I LOVE THE BRITISH BLOG AND HELEN´S WORLD.....
ResponderEliminarTHANKS YOU!!!!!