YEAR 5


WEEK 5  
#yomequedoencasa  #Istayathome 
1. Unirse con google classroom Quinto de Primaria.  El código es: yrilxz6 .  Por favor, poneos en contacto conmigo si hay alguna dificultad.  jane.conversation@gmail.com

2. Ver el vídeo: Safety measures For CORONAVIRUS.  
Es aconsejable ver el vídeo más de una vez.  La primera vez debe ser para entender la información en general.  La segunda vez debe ser para comprender expresiones desconocidas o vocabulario nuevo (usar un dicionario or un diccionario online con el link de debajo).



3. Completar el quiz. en el PDF, imprimirlo, escanearlo y mandarmelo por correo a jane.conversation@gmail.com

https://drive.google.com/open?id=1Sfe4ARoMC_0OnzpHsjv-0SYDlpUwQcer3VexgsRyK8I




WEEK 4  
#yomequedoencasa  #Istayathome  

1. Unirse con mi google classroom.  El código es: yrilxz6 .  Por favor, poneos en contacto conmigo si hay alguna dificultad.  jane.conversation@gmail.com

2.    Completar la actividad de LISTENING. Escuchar el audio https://www.esl-lab.com/easy/daily-schedule// y completar el quiz. 


3.    Teneís que explicar un día tipico para ti en la cuarentena. Crear un vídeo explicando, en inglés, lo que haceís a las distintas horas del día.
¿A qué hora te levantas?

¿Cuando comes durante el día?

¿Ayudas en la cocina?

¿Ayudas a limpiar?

¿Cuando haces los deberes?

¿Haces ejercicio?


Ver el primer vídeo "Sequence Words to Describe a Process in English" para hacerse a la idea del tipo de vocabulario puedes usar en tu explicación. El vídeo de mi hija Hannah os puede servir de ejemplo.

Mandarme vuestros vídeos a través de classroom o a mi correo. jane.conversation@gmail.com

¡Me encanta veros!









WEEK 3  

#yomequedoencasa  #Istayathome  
·       Unirse con mi google classroom.  El código es: yrilxz6.  Por favor, poneos en contacto conmigo si hay alguna dificultad para entrar.  jane.conversation@gmail.com
·       Completar la actividad de LISTENING. Escuchar el audio www.esl-lab.com/easy/family-activities/ y completar el quiz.  Si no puedes acceder online en classroom, se puede imprimir en un folio.  Tendrán que redondear la respuesta correcta y mandar una foto o scan de la hoja completada a mi correo.

·       Investigar y explicar una planta rara de algún lugar del mundo.  Puedes elegir de las opciones debajo o una que ya conoces o encuentras.  Hay que explicar la planta en un video de un máximo de dos minutos y mandármelo por google classroom o a jane.conversation@gmail.com    
a.   El nombre de la planta
b.   Donde encontramos la planta (país, jungla, bosque…)
c.   Los partes de la planta
d.   Porque es una planta rara
·       Posible opciones…
a.   Pitcher Plant
b.   Venus Flytrap
c.   Corpse Flower
d.   Walking Palm Tree
e.   Lithop
f.   Baseball Plant
g.   White Baneberry
h.   Baobab Tree
WEEK 2  
#yomequedoencasa  #Istayathome  

       
SESSION 1, ACTIVITY 1     
Sign into my google classroom. The code for 5º ENGLISH CONVERSATION is yrilxz6  Please let me know if you have any problems.  The work for this week is also on the blog https://britishblogreinodearagon.blogspot.com/p/year-5.html

SESSION 1, ACTIVITY 2     
Complete the listening tasks.  
·       You are to listen to the audio and answer the comprehension questions on this link.
·       https://www.esl-lab.com/easy/school-schedule/
You are to listen to the audio and fill in the missing words on this link.


SESSION 2, ACTIVITY 1     
Revise over the PowerPoint presentation and practice your sentences. 

SESSION 2 ACTIVITY 2     
Make the video explaining about the plant experiment you have done, showing me your plants.  I am listening for comparative language, for example: bigger, smaller, taller, shorter…  You should also use vocabulary explaining different parts of the plants: seed, roots, stem, leaf/leaves…  You should use a minimum of 6 sentences.

Please send me the video, (no longer than 2 minutes, please) at     jane.conversation@gmail.com  by Sunday 29th March.


WEEK 1  #yomequedoencasa  #Istayathome  

 ACTIVITY 1     -     Watch the video of the PowerPoint presentation we are preparing about Greta Thunberg.  You must practise the sentences for your slide.  Make sure your pronunciation is correct!  It is a good idea to play the video twice and practise saying your sentences both times.
5ºA

5ºB


    ACTIVITY 2     -     You need to do an experiment!  As your topic in science is PLANTS, you have to complete the experiment, then you will need to send me a video comparing and explaining the results.  Watch the video...


You are to prepare two different cups for your bean seed (or any other seed you have in your house!)  

  • In one cup you are to add water and leave the seed to in the air and sunlight.  
  • In the other cup, add water, but then leave it in the back of a dark cupboard and do not let it have sunlight.
  • After 7 days, you are to make a video of yourself explaining how the seeds have changed.  ACTIVITY 3 will help you to be able to structure sentences to compare the seeds.  
  • Your video should be no longer than 2 minutes and you need to send it to my email address before Friday 27th March: jane.conversation@gmail.com




ACTIVITY 3     -     Comparing objects!  Watch this video to learn different ways to compare objects, people and activities.  It is (as always!) a good idea to watch the video more than once.


Now that you have learned how to compare objects, people and activities, I have prepared a Kahoot! for you to do, to check your understanding.                              To complete the Kahoot!, you need to have the program downloaded onto your computer.  kahoot.com.  Any problems you have, message me at:  jane.conversation@gmail.com  

https://create.kahoot.it/share/comparatives-and-superlatives/d20764bc-df86-4b85-9fd3-6f8715807e18





THE WORLD AROUND ME - poem





HALLOWEEN 2019
Use these videos to help you practise telling your Halloween story!

FIVE LITTLE PUMPKINS

FIVE LITTLE PUMPKINS



PAST SIMPLE. GRAMMAR.


Harry Potter Rosco. (Pass the Word). to play team A against team B. 


POWER POINT ABOUT PRE-HISTORY

video about the five kingdoms

HOW TO DRAW THE SIMPSONS FAMILY



LIVING THINGS











IF YOU WANT TO USE ALL THE ACTIVITIES, RESOURCES, POWER POINTS, SONGS, VIDEOS ETC FROM HELEN´S CLASSES FROM 5TH JUST CLICK THIS LINK. 









25 comentarios:

  1. Hola Helen soy Gabriela y he visto el blog de inglés y el de 5º y me han gustado mucho los dos, gracias

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gracias a vosotros por visitarlo y usarlo. Es un verdadero placer ser vuestra "profe" ...también virtualmente...jejeeje.

      Eliminar
  2. Nicolás and Adrián of 5.A are study science and it is very fun ��☺����������������������

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. It´s great that you get together to study. Happy to be with you and to be able to help you using the new technologies help.
      Helen

      Eliminar
  3. Nicolás and Adrián of 5.A are study science and it is very fun ��☺����������������������

    ResponderEliminar
  4. Belen Rubio Puertolas24 de noviembre de 2016, 19:15

    Hola Helen me ha encantado el british blog, muchas gracias.

    ResponderEliminar
  5. Hola helen me encanta el esfuerzo que haces por nuestro aprendizaje respecto al ingles GRACIAS

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Thank you , Natalia. It´s my job, but it´s the best one in the world!!!

      Eliminar
  6. hola Helen soy Alejandro salmeron muy chulo el blog no paro de verlo

    ResponderEliminar
  7. Ya puedo poner comentarios ¡BRAVO!

    ResponderEliminar
  8. A mi tam bien me gusta Helen y Maria Jose

    ResponderEliminar
  9. Gracias por hacernos este blog helen

    ResponderEliminar
  10. Me ha venido muy bien el blog gracias.

    ResponderEliminar
  11. I love the british departament blog thank you Helen.

    ResponderEliminar
  12. HELEN, I LOVE THE BRITISH BLOG AND HELEN´S WORLD.....

    THANKS YOU!!!!!

    ResponderEliminar